Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Doktora Programı

Güncelleme : 24.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Program boyunca alınan dersleri başarı ile tamamlamak ve yeterlilik sonrasında doktora tezinin akademik jüri tarafından başarılı bulunması.

Programın Amacı

Ağız, diş ve çene radyolojisi alanında bilgiye ulaşma, bilgi üretme becerilerine sahip; bilimsel çalışmaları planlama, yürütme ve yorumlama yeteneğinde olan ve bilgiyi uygulama alanlarının kullanımına sunan bilim insanları yetiştirmek.

Programın Eğitim Türü

face-to-face, theoretical and practical training

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Doktora

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

sekiz yarıyıl, azami oniki yarıyıl

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olmak ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Doktora başvuru şartlarını sağlamak

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar üniversitelerin akademik kadrolarında akademisyen olarak görev alabilecekleri gibi, ağız ve diş sağlığı alanındaki kamuya ait veya özel sağlık kuruluşlarında ve görüntüleme merkezlerinde ağız, diş ve çene radyoloğu olarak çalışabilirler.

Güncelleme : 01.12.2020
  • Özgün ve bağımsız araştırmalar yapabilme yetisi kazanma
  • Alanıyla ilgili güncel yaklaşımları takip edebilmek ve bunları kendi çalışmalarına uyarlayabilmek
  • multi disipliner çalışabilme
  • Lisans ve yüksek lisans üstü öğrencilere eğitim verebilir hale gelmek
  • Ağız, diş ve çene bölgesinin detaylı klinik ve radyolojik muayenesini yapabilme ve doğru tanı ve tedavi planlaması gerçekleştirebilme becerileri kazanımı.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
55554
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
55555
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
55555
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
55555
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
55543
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
55555
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
55545
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
55543
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
55555
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
55554
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
55555
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
55544
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
55543
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
55554
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
55555
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
55545
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
55545
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
55555
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
55555
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
55555
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
55554
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
55555
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
55555
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
55555
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
55555
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
55545
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
55555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek