Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Biyomedikal Elektronik Tezli Yüksek Lisans Programı

Güncelleme : 24.11.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

Biyomedikal elektronik programı, Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde ikinci düzey, TYYÇ’de 7. düzey'dedir.

Programın Amacı

Sağlık, tıp ve mühendislik bilimlerinde kullanılan teknolojileri bir araya getirerek tıbbi problemlere mühendislik yaklaşımı ile çözümler üretebilen, bilgilerini klinik ve bilimsel çalışmalarla bütünleştirebilen, sonuçlarını yorumlayabilen, yaşam boyu öğrenmeye devam edebilen, ulusal ve uluslararası düzeyde uzman bireyleri yetiştirmektir.

Programın Eğitim Türü

Tam zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Program eğitim dili türkçe dir.

Kazanılan Derece

Yüksek lisans

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 2 yıldır. Azami eğitim süresi 3 yıldır.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Öğrenci başvuru ve kayıtları, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılmaktadır. Yatay Geçiş öğrenci kabulü ve özel öğrenci kabulü de yine aynı yönetmeliğe tabidir. Lisans eğitimi tamamlamış olma şartı aranmaktadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Mezunlar, gerek yazılım gerekse donanım içeren medikal ürün ve çözüm üreten sahalarda ve medikal içerikli AR-GE projelerinde istihdam edilebilirler. Mezunlar aynı zamanda doktora eğitimine devam ederek akademik kariyer yapabilme şansına sahiptirler.

Güncelleme : 24.11.2020
  • Biyomedikal elektronik alanında, ulusal ve uluslararası problemler hakkında bilgi sahibi olur, ve çözüm önerileri üretebilme kabiliyeti kazanır.
  • Biyomedikal elektronik alanı ile ilgili bilimsel makaleleri tarayabilir ve araştırma önerisi hazırlayabilir.
  • Özgün ve bağımsız araştırmalar yapabilme yetisi kazanır.
  • Alanıyla ilgili güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu yaklaşımları kendi çalışmalarına uyarlayabilir.
  • Alanıyla ilgili uluslararası düzeyde teknolojik gelişmelere temel oluşturacak bilgileri üretebilir, ve bunları ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayarak toplumun faydasına sunabilir.
  • Multidisipliner çalışma gruplarına katılabilir.
  • Lisans öğrencilerine teorik anlatım yapabilir.
  • Alanıyla ilgili proje tasarlayıp uygulayabilir ve sonuçlarını değerlendirebilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345678
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
33333333
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
54444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
55555555
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
55555555
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
55555555
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
35555555
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
54444444
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
55555555
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
55555555
-Deneysel araştırma planlar, yapar.
54444444
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
54555555
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
44444444
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
54444444
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
55555555
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.
55555555
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
54444444
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
44555555
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
55444444
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
55555555
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
54555555
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
44444444
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
44444444
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
55555555
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
55555555
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
54444444
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
44444444
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
55555555
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
55555555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek