Farmasötik Teknoloji Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Sağlık alanında formülasyonlar üzerine uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere ve uygulama becerilerine sahip olunur. Alanda kullanılan teknolojik araçlar ileri düzeyde kullanılarak gerekli incelemeler yapılır.
Programın Amacı
Sağlık alanındaki formülasyonların ve içeriğindeki maddelerin detaylıca araştırılması, üretilmesi, geliştirilmesi ve analizlerinin yapılması konusunda özümsenen bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini geliştirme, deneysel araştırma planlanlamasını yapabilme, çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütebilme, çalışmaların sonucunda elde edilen verilerin istatistiksel anlamının değerlendirebilme ve yapılan araştırmanın raporunu yazabilme amaçlanmaktadır.
Programın Eğitim Türü
Örgün eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Doktora derecesi kazanılmaktadır.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Yaklaşık 4 yıllık eğitim dönemi sonrasında istenen uzmanlık alanı doğrultusunda yapılan deneysel çalışmaları içeren süreci tamamlar.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Programa başlamak için tüm öğrencilere genel kabul şartları geçerlidir. Yüksek Lisans derecesine sahip olan, yabancı dil koşulunu yerine getiren kişilerin mezuniyet not ortalaması, ALES sınavı ve mülakat sınavı sonucu göz önüne alınarak güz ve bahar yarıyıllarında öğrenci kabul edilir. Programa alınacak öğrenci sayısı, başvuru koşulları, son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih her yarıyıl başından önce ilan edilir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Kozmetik ve ilaç endüstrisinde farklı konumlarda çalışma imkanı, akademik kadrolarda yer alabilme veya araştırmacı olarak eğitim ve araştırma faaliyetlerinde yer alma imkanına sahip olunmaktadır.
- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık alanında kullanabilme
- Bilimsel yöntemlerle hipotez oluşturulabilme, çözüm yollarını arayıp sonuçları değerlendirebilme
- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin ve farmasötik preparatların analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
- İlaç ve kozmetik çalışmalarda elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirebilme
- Deneysel araştırma planlama ve uygulamaya geçirme.
- Bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde analizler yapma
- Problem çözme yeteneklerini ve disiplinlerarası çalışma kabiliyetlerini geliştirme
- Araştımalar sırasındaki problemi fark edebilme ve hipotez oluşturulabilme
- İstatistiksel yöntemlerin doğru seçilmesi ve doğru hesaplama pratiklerinin öğrenilmesi
- Sağlık alanı ile ilgili gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla irdeleyebilme
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | |||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | 5 | 4 | 3 | 2 | ||||||||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | |||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | ||||||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. | 3 | 4 | 3 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek