Farmasötik Teknoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Formülasyonların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi aşamalarında yeterli bilgiye ve uygulama becerisine sahip olunur. Alanda kullanılan araştırma yöntemleri ile laboratuvar cihazları hakkında ileri düzeyde bilgi ve beceriler edinilir.
Programın Amacı
Formülasyonların geliştirilmesi üretilmesi ve etkin/yardımcı maddelerinin ve preparatların fiziksel, kimyasal ve biyolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme ve belirli farmasötik ürünlerin hazırlanmasında ihtiyaç duyulan uygun ekipman ile ilgili doğru karar alabilme yetisinin kazandırılabilmesi amaçlanmaktadır.
Programın Eğitim Türü
Örgün eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Yüksek lisans derecesi
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Öğrenim süresi 4 yarıyıldır.
Yüksek lisans süreci başlıca ders ve tez dönemlerinden oluşur.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Hamidiye Sağlık Bilileri Enstitüsü yönetmelikleri ve Yüksek öğretim Kurumunun (YÖK) belirlediği şartlar çerçevesinde başvuru alınarak öğrenci kabul edilir. Bu alana Eczacılık Fakültesi mezunları Farmasötik Teknoloji yüksek lisans programına kabul edililir.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Bu programı başarı ile tamamlayan kişiler Eczacılık Fakülteleri, Farmasötik Teknoloji alanlarında akademik kadrolar başta olmak üzere bir çok özel sektörde ilaç üretim teknoloji alanlarında görev alabilirler. Kozmetik ve ilaç endüstrisinde farklı konumlarda çalışma imkanına sahip olmaktadırlar.
- Alan ile ilgili verilerin toplaması, kayıtlama ve yorumlama
- Özümsenen bilgiyi disiplinlerarası çalışmalarda uygulama
- Toplum sağlığı ile ilgili konularda bilimsel araştırma/sunum/yayın yapma ve sunma
- Alanındaki güncel gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel açıdan tenolojiyi kullanarak takip etme
- Ulusal sağlık gelişmelerimize çalışmalarla katkıda bulunma
- Yapılan çalışma sonuçlarını rapora yazma ve istatistiksel olarak değerlendirme
- Doğru formülasyonu tanımlayabilme ve geliştirebilme
- Formülasyonların standardizasyon aşamalarına hakim olunması ve kalite güvencesini sağlayabilme
- Problemi fark edebilme ve çözüm yollarını değerlendirebilme
- Alanda uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri takip edebilme ve yorumlama
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
Bilgi | ||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | ||||||||||||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | ||||||
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | ||||||
Beceriler | ||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | ||||||||||||
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 3 | 3 | 2 | 4 | ||||||||
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | |||||||
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 3 | |||||||||||
-Deneysel araştırma planlar, yapar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | ||||
Yetkinlikler | ||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||||
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. | 5 | 5 | 3 | |||||||||
Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | |||||||
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 | 2 | ||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | 3 | |||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 | 2 | 1 | |||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | ||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 2 | |||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 | 3 | ||||||||||
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 3 | |||||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 4 | 5 | 3 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek