Fitoterapi Doktora Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde bitkisel ürünlerin aktif bileşenlerini, aktivite şeklini, dozajını ve muhtemel risklerini değerlendirebilir.
Fitoterapi alanında kullanılan araştırma yöntemleri öğrenilir. Fitoterapi alanı ve temel laboratuvar malzeme ve cihazlar hakkında ileri düzeyde bilgi ve beceriler öğrenilir.
Programın Amacı
Fitoterapide kullanılan tıbbi bitkiler öğrenilir.
Fitoterapide kullanılan bitkisel maddelerle ilgili farmakope monografi analizlerini öğrenir.
Programın Eğitim Türü
Örgün eğitim
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Doktora derecesi
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Hamidiye Sağlık Bilileri Enstitüsü yönetmeliklerin gerektirdiği şartlar (süre, kredi vb.) çerçevesinde öğrenci aldiği bütün zorunlu ve seçmeli dersleri başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra doktora yeterlilik sınavına tabiii tutulur. Bu sınavdan da başarılı olan öğrenciler doktora tezini hazırlar ve jüri karşısında başarılı bir şekilde savunduktan sonra, doktora diplomasını almayı hak eder.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Hamidiye Sağlık Bilileri Enstitüsü yönetmelikleri ve Yüksek öğretim Kurumunun (YÖK) belirlediği şartlar çerçevesinde başvuru alınarak öğrenci kabul edilir. Bu alana Eczacılık Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Tıp Fakültesi mezunları ve Farmakognozi alanında tezli yüksek lisans yapan kişiler fitoterapi doktora programına kabul edililir. Dengi programına kayıtlı olan bölümlerden açıln kontejana göre değerlendirilerek yatay geçişler kabul edilebili
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Bu programı başarı ile tamamlayan kişiler Eczacılık Fakülteleri, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Merkezlerinde ve Fitofarmasi alanlarında akademik kadrolar başta olmak üzere bir çok özel sektörler fitoterapi alanlarında görev alabilirler.
- Bu programda eğitim alan öğrenciler yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmaları planlar ve yapar.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||
---|---|---|---|
1 | |||
Bilgi | |||
Kuramsal-Olgusal | |||
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |||
Beceriler | |||
Bilişsel-Uygulamalı | |||
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |||
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. | |||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | |||
Yetkinlikler | |||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |||
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | |||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |||
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |||
Öğrenme Yetkinliği | |||
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |||
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |||
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |||
Alana Özgü Yetkinlik | |||
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar. | |||
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek