Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Sağlık Bilişimi Doktora Programı

Güncelleme : 23.07.2019
Programın Yeterlilik Düzeyi

Sağlık Bilişimi Doktora Programımız TYYÇ Sağlık Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) alanında 8. Düzey (Doktora Eğitimi) eğitim vermektedir.

Doktora programı 2019 Güz döneminde açılmıştır.

Programın Amacı

Sağlık Bilişimi Doktora Eğitim Programının amacı; öğrencinin alanında gerekli bilgi birikimini kazanmasını, bağımsız araştırma yapmasını, bilimsel bulgu ve olayları geniş ve derinlemesine bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapmasını, yeni sentezlere ulaşmasını, evrensel nitelikte yeni bir yöntem geliştirmesini veya yeni bilgi üretmesini sağlamaktır.

 

Sağlık Bilişimi Doktora Eğitim Programı ile ülkemizin ihtiyacı olan tıbbi cihazların, tıbbi görüntüleme teknolojilerinin, yapay zeka sistemlerinin ve mobil uygulamaların ve ilgili diğer alanlara ilişkin gelişme ve yöntemleri öğrencilere verilecektir. Uygulamaya yönelik uzmanlık kazandıran bilimsel ve mesleki açıdan güçlü bir eğitim verilmesi amaçlanmıştır. Eğitim programı tanımlanırken disiplinler arası işbirliğini ve etkileşimi geliştirecek, uygulama ortamının gereksinimlerine çözüm bulacak bir yaklaşım benimsenmiştir. Programın mezunları geniş bir spektumda bilgi ve gerekli becerilere sahip olup bu alanda sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan özelliklerine sahip olabileceklerdir.

Programın Eğitim Türü

Tam Zamanlı

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Bu programı başarı ile tamamlayan mezunlara Sağlık Bilişimi alanında ‘Doktora’ (Doctor of Philosophy) unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 8 yarıyıldır.

 

Doktora programı, toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 7 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Doktora programlarında Enstitü Anabilim Dalı Başkanlığı’nın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile öğrenci üniversitedeki diğer enstitüler ve diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla 2 ders seçilebilir. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir. Doktora programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Bu konular ile ilgili güncel bilgi için “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne bakınız.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Programın mezunları geniş bir spektumda bilgi ve gerekli becerilere sahip olup bu alanda sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan özelliklerine sahip olabileceklerdir.

Güncelleme : 26.01.2020
  • Tıbbi cihazların çalışma prensipleri ve tıbbi cihazların üretiminde kullanılan bilişim ve modelleme metodlarının yazılımını yapabilir.
  • Tıbbi veri analizi yapabilir ve derin öğrenme ve yapay zeka sistemleri geliştirilebilir.
  • Sağlık verilerinin temizleyebilir ve klinik karar destek sistemlerinde kullanılabilir hale getirip metodlar gerçekleştirilebilir.
  • Teletıp ve mobil sağlık sistemlerini kurgulayabilir ve gerçekleştirebilir.
  • Ülkemizde sağlık bilişim sistemleri yazılımının esnek bir şekilde ihtiyaca uygun üretimini sağlayabilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
12345
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
55555
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
55555
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
55555
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
55555
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
55555
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
55555
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
55555
Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
55555
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
55555
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
55555
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
55555
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
55555
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
55555
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
55555
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
55555
Öğrenme Yetkinliği
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
55555
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
55555
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
55555
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
44444
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
44444
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
44444
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
55555
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
55555
Sağlık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
55555
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
55555
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer ve uygular, doğru yorumlar. Analiz ve sentez yapar.
55555
Sağlık alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.
55555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek