Sağlık Bilişimi Yüksek Lisans Programı
Programın Yeterlilik Düzeyi
Sağlık Bilişimi Tezli Yüksek Lisans Programımız TYYÇ Sağlık Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) alanında 7. Düzey (Yüksek Lisans Eğitimi) eğitim vermektedir.
Yüksek lisans programı 2019 Güz döneminde açılmıştır.
Programın Amacı
Sağlık Bilişimi Yüksek Lisans Eğitim Programı ile ülkemizin ihtiyacı olan tıbbi cihazların, tıbbi görüntüleme teknolojilerinin, yapay zeka sistemlerinin ve mobil uygulamaların ve ilgili diğer alanlara ilişkin gelişme ve yöntemleri öğrencilere verilecektir. Uygulamaya yönelik uzmanlık kazandıran bilimsel ve mesleki açıdan güçlü bir eğitim verilmesi amaçlanmıştır. Eğitim programı tanımlanırken disiplinler arası işbirliğini ve etkileşimi geliştirecek, uygulama ortamının gereksinimlerine çözüm bulacak bir yaklaşım benimsenmiştir. Programın mezunları geniş bir spektumda bilgi ve gerekli becerilere sahip olup bu alanda sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan özelliklerine sahip olabileceklerdir.
Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe
Kazanılan Derece
Bu programı başarı ile tamamlayan mezunlara Sağlık Bilişimi alanında ‘Uzman’ unvanı verilir.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Öğrenim süresi 4 yarıyıldır.
Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders, 1 seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az 8 ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez çalışması için kayıt yaptırmak zorundadır.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Bu konular ile ilgili güncel bilgi için “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne bakınız.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Programın mezunları geniş bir spektumda bilgi ve gerekli becerilere sahip olup bu alanda sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan özelliklerine sahip olabileceklerdir.
- Tıbbi cihazların çalışma prensipleri ve tıbbi cihazların üretiminde kullanılan bilişim ve modelleme metodlarının yazılımını yapabilir.
- Tıbbi veri analizi yapabilir ve derin öğrenme ve yapay zeka sistemleri geliştirilebilir.
- Sağlık verilerinin temizleyebilir ve klinik karar destek sistemlerinde kullanılabilir hale getirip metodlar gerçekleştirilebilir.
- Teletıp ve mobil sağlık sistemlerini kurgulayabilir ve gerçekleştirebilir.
- Ülkemizde sağlık bilişim sistemleri yazılımının esnek bir şekilde ihtiyaca uygun üretimini sağlayabilir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Bilgi | |||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Beceriler | |||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
-Deneysel araştırma planlar, yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Yetkinlikler | |||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2-Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirebilme ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek